Zgłoś swój film

Pozostało 82 dni na zgłoszenie filmu

1. Organizatorzy Festiwalu

  • Organizatorem 24. Festiwal Filmów Amatorskich Filmowe Zwierciadła zwanego dalej Festiwalem jest Amatorski Klub Filmowy Jantar, Ostrołęckie Centrum Kultury oraz Kino Jantar w Ostrołęce
  • Organizator może współdziałać przy organizowaniu Festiwalu z innymi podmiotami, które zamierzają wnieść wkład w przygotowanie lub realizację programu Festiwalu.

2. Termin i miejsce Festiwalu

  • Festiwal odbędzie się w dniach 3-4 grudnia 2022 w Kinie Jantar w Ostrołęce.
  • Organizator przewiduje przeprowadzenie Festiwalu w formie online w przypadku wprowadzenia ograniczeń związanych z pandemią.

3. Cele Festiwalu

  • Prezentacja dorobku twórców filmów amatorskich.
  • Promocja i popularyzacja ruchu amatorskiego wśród Społeczeństwa.
  • Nagrodzenie filmów najbardziej wartościowych pod względem artystycznym i technicznym.

4. Zasady zgłoszenia

  • Zgłaszać można filmy zrealizowane przez twórców amatorów.
  • Zgłoszenie Filmu wraz z kartą zgłoszenia do udziału w Festiwalu oznacza bezwarunkową zgodę na postanowienia niniejszego Regulaminu.
  • Filmy do udziału w Festiwalu mogą zgłaszać osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne, które w dniu przystąpienia do Festiwalu posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz prawo do dysponowania zgłaszanym filmem.
  • W imieniu osób niepełnoletnich filmy mogą zgłaszać wyłącznie rodzice lub prawni opiekunowie. W przypadku osób niepełnoletnich do karty zgłoszenia należy dołączyć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na udział w Festiwalu. Wyrażenie zgody przez rodzica lub prawnego opiekuna jest równoznaczne z bezwarunkową akceptacją postanowień niniejszego regulaminu.
  • Zgłoszenie filmu jest bezpłatne.
  • Tematyka, gatunek i forma filmów jest dowolna.
  • Czas projekcji filmu nie może przekroczyć 60 minut.
  • Każdy uczestnik może nadesłać dowolną liczbę prac konkursowych.
  • Prawa autorskie filmu zgłaszanego do konkursu nie mogą być w żaden sposób ograniczone ani naruszać praw autorskich i dóbr osobistych osób trzecich.
  • W przypadku zatajenia jakichkolwiek informacji dotyczących sytuacji prawnej filmu zgłaszanego do udziału w Festiwalu, uczestnik pokryje wszelkie szkody oraz koszty obsługi prawnej wynikającej z ewentualnych roszczeń o naruszenie praw osób trzecich.

5. Nadsyłanie i kwalifikacja filmów

  • Filmy do konkursu należy zgłaszać drogą elektroniczną wysyłając zgłoszenie na adres e-mail festiwal@akfjantar.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16-09-2022r.
  • Kompletne zgłoszenie filmu zawiera:
    • Wypełniony formularz informacyjny dostępny na stronie Festiwalu
    • Skan lub zdjęcie wypełnionej i podpisanej przez autora Karty Zgłoszenia Filmu. Karta Zgłoszenia Filmu dostępna jest na stronie Festiwalu www.akfjantar.pl.
    • Film
      • Publiczny lub prywatny link do filmu (z hasłem lub bez) z możliwością zapisania na dysku (np. korzystając z serwisów Google Drive, Dropbox, OneDrive, Vimeo)
      • Link do filmu musi być aktywny od momentu zgłoszenia filmu do czasu opublikowania listy zakwalifikowanych filmów
    • W przypadku osób niepełnoletnich do karty zgłoszenia należy dołączyć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na udział w Festiwalu.
  • Filmy powinny zostać nadesłane w formacie umożliwiającym ich bezproblemowe odtwarzanie. Rekomendowany format: MP4 (H.264), rozdzielczość 1920×1080
  • Każdy film powinien mieć czołówkę i napisy końcowe (tytuł, autorzy).

6. Kwalifikacja filmów

  • Kwalifikacji nadesłanych Filmów do przeglądu konkursowego dokona powołana przez Organizatora komisja kwalifikacyjna składająca się z członków Amatorskiego Klubu Filmowego Jantar.
  • Do Festiwalu nie dopuszcza się filmów:
    • zrealizowanych przez twórców profesjonalnych
    • wyreżyserowanych przez studentów lub absolwentów:
      • wyższej szkoły filmowej lub artystycznej
      • wyższej szkoły na kierunku związanym z realizacją filmów
      • policealnej szkoły filmowej lub artystycznej
    • których członkowie ekipy technicznej filmu (operator, montażysta, kierownik produkcji) są studentami lub absolwentami:
      • wyższej szkoły filmowej
      • wyższej szkoły na kierunku związanym z realizacją filmów
      • policealnej szkoły filmowej
    • wykonanych na odpłatne zlecenie
    • niezgodnych z profilem imprezy
    • biorących udział w poprzednich edycjach Festiwalu
    • zrealizowanych przed 1 stycznia 2017r.
    • dostarczonych bez karty zgłoszenia
    • zgłoszonych po wyznaczonym terminie 16-09-2022r.
    • dłuższych niż 60 minut
  • Selekcja filmów konkursowych obejmuje wyłącznie filmy zgłoszone w terminie i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  • Lista zakwalifikowanych filmów ukaże się na stronie Festiwalu www.akfjantar.pl do dnia 21-11-2022r.
  • Uwagi do decyzji komisji kwalifikacyjnej można zgłaszać przez 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia listy zakwalifikowanych filmów na adres festiwal@akfjantar.pl. Po tym terminie lista filmów konkursowych jest ostateczna.
  • Filmy nie będą odsyłane. Organizator zastrzega sobie możliwość zatrzymania kopii wybranych filmów w archiwum festiwalowym.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za prace konkursowe, które nie dotarły do nich, lub dotarły z opóźnieniem, na skutek przyczyn niezależnych(np. opóźnienie ze strony firm, które realizowały wysyłkę pracy konkursowej).

7. Osobisty udział w Festiwalu

  • Zakwalifikowanie filmu do konkursu jest równoznaczne z otrzymaniem zaproszenia na projekcje festiwalowe oraz imprezy towarzyszące.
  • Udział w projekcjach konkursowych Festiwalu jest bezpłatny
  • W przypadku twórców spoza Ostrołęki Organizator zapewnia bezpłatną akredytację (nocleg i wyżywienie) jednej osobie z ekipy każdego filmu zakwalifikowanego do konkursu. Autor filmu konkursowego może wyznaczyć osobę upoważnioną do reprezentowania filmu podczas Festiwalu. Upoważniona pisemnie osoba korzysta w pełni z praw przysługujących autorowi podczas Festiwalu.
  • Chęć osobistego udziału w imprezie należy potwierdzić telefonicznie do 29.11.2022r.

8. Nagrody

  • Filmy zakwalifikowane oceniane będą przez Jury złożone z przedstawicieli środowiska filmowego i artystów sztuk wizualnych oraz przez publiczność Festiwalu.
  • Przewiduje się przyznanie następujących nagród:
    • GRAND PRIX
    • I Nagroda
    • II Nagroda
    • III Nagroda
    • Nagroda publiczności
    • Wyróżnienia
  • Jury ma prawo dokonać innego podziału nagród lub ich nieprzyznania.
  • Decyzje jury są ostateczne i niepodważalne.
  • Nieobecnym autorom nagrodzonych filmów wysłane zostaną wyłącznie dyplomy i materiały promocyjne Festiwalu.

9. Projekcje festiwalowe i pozafestiwalowe

  • Autor zgłaszając film do udziału w Festiwalu wyraża jednocześnie zgodę na:
    • bezpłatny pokaz jego obrazu podczas trwania Festiwalu oraz poza nim podczas specjalnych pokazów retrospekcyjnych w ramach prowadzonej promocji Festiwalu "Filmowe Zwierciadła".
    • promowanie Filmu poprzez umieszczenie logo, portfolio, jingla lub innego utworu audiowizualnego promującego Film lub twórców Filmu w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz w sieci internet.
    • emisję fragmentów Filmów konkursowych (do 2 minut) w stacjach telewizyjnych oraz w sieci internet w ramach działań promujących Festiwal "Filmowe Zwierciadła".
  • Organizator zastrzega sobie prawo do skopiowania wybranych filmów i wykorzystania ich w celu promocji Festiwalu.

10. Dane osobowe

  • Dane osobowe będą przetwarzane dla celu zrealizowania postanowień Regulaminu.
  • Uczestnik wyraża zgodę na publikację danych osobowych twórców filmu dla potrzeb niezbędnych do promowania Filmu w stacjach telewizyjnych i radiowych, prasie, na stronach internetowych oraz w ramach wykorzystania w trakcie festiwalu "Filmowe Zwierciadła".
  • Informacje takie jak adres zamieszkania, telefon, e-mail służą jedynie do celów związanych z organizacją Festiwalu i pozostają do wyłącznej wiadomości Organizatora.
  • Każdy z uczestników jest zobligowany do zapoznania się z obowiązkiem informacyjnym realizowanym wobec osób wysyłających zgłoszenie .

11. Uwagi ogólne

  • Zasady udziału w konkursie festiwalowym "Filmowe Zwierciadła" określa wyłącznie niniejszy Regulamin.
  • Wszelkie materiały promocyjno - reklamowe mają jedynie charakter informacyjny.
  • Za całość spraw związanych z organizacją i przebiegiem Festiwalu odpowiada Dyrektor Festiwalu. Dyrektor Festiwalu decyduje w sprawach spornych i nieobjętych regulaminem.

12. Kontakt

  • Wszelkie pytania dotyczące Festiwalu można kierować na adres e-mail Organizatora aborowski@akfjantar.pl